4.3.20

The Raven (1935)


Po pravdě? Ne zas tak kvalitní a uhrančivý horror jak by se podle mého hodnocení dole mohlo zdát. Lugosi s Karloffem už zářily v daleko dějově propracovanějších a celkově nápaditějších filmech. Tady mám občas nějakou tu dialogovou vatu , nikam se neposouvající děj , odfláklý závěr a trestuhodně nevyužité mučící rekvizity které určitě mohly dostat větší prostor. No jo ale ono se na tu magickou dvojici Lugosi/Karloff tak krásně dívá. Lugosiho přehrávání a ten jeho uherský přízvuk , toho se snad nikdy nenabažím. Zde navíc jako šílený doktor , fanaticky vyznávající Poea. Boris jako kriminálník na útěku tentokrát trochu více v  pozadí ale zato má pěkně ohyzdnou masku. Prostě Dracula a Frankensteinovo monstrum. Další herci nejsou ničím zajímavý. Lugosi má pěkný , vynálezavý dům v Poeovském stylu a rozhoupané kyvadlo nad rozhodně potěší. Jak jsem již psal , není to nejlepší film těchto legend ale pro mě má stále to zvláštní kouzlo jaké horrory studia Universal (a nejen toho) mají.

7/10   

2 komentáře:

Oik řekl(a)...

Verzi s Vincentem Pricem, Peterem Lorrem a opět Borisem Karloffem jsi určitě viděl. Tohle zní díky dvojici Karloff-Lugosi zajímavě, a ten gif mě snad i láká se na to někdy mrknout.

Jinak z dílny Poe-Corman-Price nedávno běžela na ČT2 Maska červené smrti, ale nic dalšího asi ne. A Vincent Price je jeden z herců, kteří jsou nenadabovatelní.

Erl řekl(a)...

Cormanovo verzi samozřejmě znám. To je skvěle odlehčená záležitost , takovej předchůdce Harryho Pottera :-D. Tohle je něco úplně jiného. Z Poea si to taky bere jen to co chce a znovu připomínám , nemít vysoké očekávání. Mám pro Lugosiho slabost tak jsem někdy až nechutně neobjektivní v jeho případě :-D. Masku jsem zaregistroval ale po minutě vypnul protože jak si již napsal , Vincent se prostě nadabovat nedá a odmítám si kazit divácký zážitek byť tam dabér může vypustit třeba duši :-D.