22.12.13

Ultimo mondo cannibale (1977)

První lidožravý kousek Ruggera Deodata považuji osobně za nejlepší z celé té Italské rodinky, co jsem měl možnost vidět. A je mi jedno jak moc se režisér inspiroval původním snímkem a že tu opět hrají Me Me Lai a Ivan Rassimov. Tohle je totiž opravdové peklo! Precizně natočený snímek kde jde především o holé přežití v nehostinné džungli a mezi lidožravými kanibaly. Skvělá kamera mě ihned vtáhla do centra dění. Měl jsem pocit, že jsem v džungli a potím se společně s hrdiny. Spousta nezapomenutelných scén se vryje do hlavy lehce jako obřadní nůž do žaludku :-). Deodato se ničeho nezalekne a už od počátku buduje pocit nebezpečí a nejistoty. Po celou dobu jsem měl nepříjemný a zároveň fascinující pocit. Gore a násilnosti jsou podány skutečně surově a realisticky. Mé přítelkyni se z toho zvedal pajšl. Především díky nechvalně proslulým scénám zabíjení zvířat. Osobně mi to taky trošku vadilo, ale na druhou stranu to jenom podpořilo naturalistický dojem z celého díla. Hudební doprovod krásný a dojímavý. Především závěr je vskutku smutný. Tohle skutečně patří mezi špičku nejen kanibalských ale všech eurohorrorů. Deodato se předvedl jako zručný a inovativní režisér , jenž se nebojí i té nejextrémnější brutality. Příště se podíváme na snímek který celý tento kontroverzní subžánr proslavil a přinesl jeho tvůrci slávu a prokletí.

Žádné komentáře: