28.1.13

Spaghetti Weekend

Víkend plný sněhu a očekávané nudy. Krom tradičního piva jsem dostal chuť na nějaké Italo-westerny. Až na jedno doporučení (díky kubaso) vybrány zcela náhodně.


California (1977) Režie: Michele Lupo

Smutný a krásně natočený snímek s překvapivě vynikajícím Gullianem Gemmou zasažený těsně po skočení občanské války. Dostal jsem profi podívanou s krásně melancholickou hudbou, naprosto úžasnou kamerou a místy skutečně naturalistické a depresivní scény. Post-válečná mizérie a strasti poražených, lovci hlav, lidská nenávist, to jsou věci, které dle-mého charakterizují toto dílo. Pozdní Spaghetti, které tvoří s Mannajou a Keomou to nejlepší z tohoto velkolepého (v té době již skoro mrtvého) žánru.


Black Killer (1971) Režie: Carlo Croccolo


Po skvělé ale deprimující Californii jsem chtěl vyrovnat hladinu nějakým odlehčenějším kouskem. Tentokrát jsem neměl při výběru tak šťastnou ruku jako v prvním případě. Tento C výtvor jsem dokoukal jenom s velkým sebezapřením. Všechno působilo příliš plitce , amatérsky (kostými indiánů , mexikáni jsou někdy tmaví a někdy zase ne) , zápletka naprosto ubohá a provedení tragické. Kinski a jeho pistolník, manipulátor co má kolty v knihách sice má styl, ale v tomhle filmu nemá co dělat. Tomu říkám přešlap. Tu a tam se ozve slušný hudební motiv, ale záhy je nemilosrdně zabit nějakou stupidní scénou. Tohle se vykouří z hlavy hned po skončení. Navíc co chcete po westernu, kde jednoho z hlavních záporáků hraje Matouš :-).


Il pistolero dell'Ave Maria (1969) Režie: Ferdinando Baldi


A na závěr jsem sáhnul po kousku natočeným na motivu (jak jsem právě zjistil) antické tragédie. Docela neobvyklá a rozhodně zajímavá podívaná. Baldi pracuje s charaktery a každá postava je uvěřitelná. Chvílemi to někomu může připomenout i jihoamerickou telenovelu ale nebojte se, je zde prostor i pro akci a drsný pózy. Skvělý herecký ansámbl kde největší hvězdou je hlavní představitel Leonard Mann. Sympatický pistolník. Stylový špageťák o jedné velké rodinné tragédii. Doporučuji.

7 komentářů:

Oik řekl(a)...

Tu Californii musim někdy dokoukat. Black Killera se bojím. Forgotten Pistolero je hodně fajn film s nádhernou znělkou.
Já na blízkou budoucnost (asi příští tejden) plánuju jakejsi "Django-maraton", včetně originálu a zopakování Tarantina. Uvidim, kolik toho zkouknu :D

Kubaso řekl(a)...

Baldiho nějak nemusím (líbil se mi od něj akorát Viva Django/Preparati la bara), ale na toho Il pistolero dell'Ave Maria bych se asi někdy kouknout měl, jak to tak čtu.

Erl řekl(a)...

Oik - wau tak to držím palce :-D. Máš li možnost podívej se na W Django (1971) s Anthony Steffenem. Přišlo mi to jako docela slušná zábava.

Oik řekl(a)...

Kubaso: Taky nejsem nějakej jeho extra fanda, ale právě Ať žije Django a Forgotten Pistolero (upřímně originálnímu názvu moc nerozumím) jsou hodně prima věci. Blindman jsem viděl, že se ti moc nelíbil, mně přijde tak nějak správně ujetej :)
Erl: W Django zrovna na programu nemám, ale taky ho někdy zkusím. Ačkoli v poslední době jsem zkoušel dvě Steffenovky (Shango a Garringo) a ani jednu jsem neměl sílu dokoukat.

Oik řekl(a)...

Mimochodem, nemáš tu nějak rozházený hodiny? Tady to píše 5:07 a jsou dvě odpoledne...

Erl řekl(a)...

jo díky za upozornění.

Anonymní řekl(a)...

No Erle,na CSFD se koukám že mezi tvoje oblíbené herce patří Franco Nero,jeden z mých nejoblíbenějších herců:O.Stává se ze mě tvůj velký fanda(zatím vede Oikie:))No,pokud se koukáš na komentáře u Oikiova blogu, tak víš proč:)

Django