1.2.17

Roma a mano armata (1976)

No jo,Umberto Lenzi a jeho poliziotteschi , to jest synonymum pro drsnou a jednoduchou zábavu, ostatně jako většina produkce kterou nás maestro oblažoval po celé 70. a 80 léta. Tentokrát jsem oprášil tento kousek s nekompromisním komisařem Tanzim , drsným a férovým chlapem který seřeže každého prohnilého zmetka, jenž mu přijde pod ruku. Gangsteři v Římě si nic jiného také nezaslouží, jelikož neustále vraždí,dealují drogy, přepadají, okrádají a znásilňují nebohé civilisty. Tanzi by nejraději sesekal všechny, kdyby s ním justice a nadřízení neustále nevymrdávaly.
Ani to ho však nezastaví v boji proti zločinu. A už vůbec ne když proti němu stojí takový bídák jako gangsterský hrbáč Tomas Milian který zjevně stojí za brutálními ozbrojenými loupačkami. Lenzi se s ničím nesere. Děj je primitivní a neotesaný, což rejžovi odjakživa sedělo. Maurizio Merli je takový drsný Harry z Itálie, jenž po většinu své kariéry hrál jednu a tu samou postavu nekompromisního poldy. Ale je to především jeho charisma a buldočí zarputilost, které se valí filmem jako buldozer. Milian jako hrbáč má daleko méně prostoru ale svým teatrálním herectvím a skvělými hláškami řádně okoření celou podívanou. Akce je povedená, scény poměrně sadistické, hudba trefná a ksichty ničemů (jako vždy) léty prověřené :-D Určitě se nejedná o žádné veledílo a řadu diváků tahle pecka nikterak neosloví, ale já mám pro Umberta (dej mu pánbůh pevné zdraví) jednoduše slabost. 90%

4 komentáře:

Oik řekl(a)...

Merli mě v tomhle filmu strašně vadil, ani už nevím proč. Přitom jinde mi nevadil, ani v rovněž Lenziho Napoli violenta. A taky mi to, jako většina Lenziho poliziesek, přišlo až přehnaně drsný. Zvlášť ta holka znásilněná klackem. Pak přijede Merli a hned všechny postřílí. (Nebo jenom zmlátí? Už nevím. Možná napřed zmlátí a pak postřílí.)
Zkus napsat o Almost Human, to byl asi jeho nejlepší film, co jsem viděl.

Erl řekl(a)...

Je to sranda , jak je pořád nasranej a když někoho vidí tak mu napřed ubalí :-D. Lenzi je starej milovník násilí. Jeho kanibalistický samoúčelný kousky budiž toho důkazem. Ale zase gialla , především ty s Carroll Baker , jsou takové vkusné , stavěné na zajímavé atmosféře. Má skutečně široký záběr. Almost Human je jinak samozřejmě můj TOP. Zkusím časem něco sesmolit :-D.

Oik řekl(a)...

Tím věčným nasráním Merli zase sral mě, furt by všechny střílel, já skoro až fandil Milianovi proti němu :D Lenzi toho natočil skutečně hodně, od Sandokana přes kriminálky až po ty kanibaly. Taky udělal crossover Zorra a sandálového hrdiny Macisteho, kde Zorra hrál Vinnetou :D Viděl jsem oba jeho westerny, je na nich ale znát, že to nebyl jeho žánr. V obou je Eduardo Fajardo v neobvyklý roli - jednou skoro jako klaďák... no, spíš ne zrovna záporák, a jednou jako blázen, co uteče ze cvokárny a okamžitě popadne sekerku a jde vraždit :D

Ještě taková poznámka: Lenzi nás svou produkcí určitě neobnažoval. Aspoň já jsem teda zůstal oblečenej. Myslím, žes chtěl napsat oblažoval ;)

Erl řekl(a)...

sakra :-D , napraveno. jo má toho dost. To si všechno určitě ani nestačím pustit :-D. Proto si vybírám jen to nejzajímavější.